Fd Hockeyproffs och VD på TelloGruppen.
Du har ju jobbat här i snart 20 år.
Först och främst: Hur känns det?
Oh jäklar vilken första fråga.. Amen det känns ju som ett litet kall. Att jobba i ett familjeföretag på det här sättet. Jag är väldigt stolt över att få jobba med TelloGruppen.
Du har ju, som vi förstår, jobbat inom tryckeribranschen i en herrans massa år.
Vad är det största förändringen som skett, tycker du?
Det är teknikutvecklingen i branschen. Rent maskinellt helt enkelt, det produktionstekninska i hur man producerar.
Men även det kemiska, såklart. Vi kör idag med led-uv som innebär att färgen inte behöver ligga och torka. Vilket sparar tid och kan tas direkt till efterbehandlingen. Det gör också att man kan minska på pulver och lacker vilket gynnar miljön.
Vad har du för förhoppningar på sista kvartalet av 2024?
Hålla oss stabila och ta oss igenom den rådande lågkonjunkturen för att komma ut ännu starkare 2025.
2024 blir ju även att sätta vår nya organisation. Vi har just påbörjat en stor rebuild-resa där vi fokuserar mycket på Employer Branding, att optimera våra processer och modernisera ytterligare.
Vad är egentligen den mest uppseendeväckande/galnaste trycksak TelloGruppen fått producera?
Vi gjorde en tjock bok för många år sedan som hade så oerhört mycket stansningar, inlimningar, vikningar och efterbehandlingar.
Den är nog den mest speciella sak vi tagit fram hittills.
Slutligen då: Vem behöver mest uppsikt, en målsugen forward eller en tryckare med “lite feeling”?
Haha! Jaa.. det är nog den förstnämnda skulle jag säga. Laget är inte starkare än dess svagaste länk så ”laget före jaget” måste gälla rakt igenom hela processen.
Kanon, Fille! Då tackar vi för den intervjun.